Spring naar inhoud
logo
Gemeente
Amsterdam

Noord-West | Plannenarchief

Veelgestelde vragen

Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Stuur dan een e-mail naar buurtbudgetnoord@amsterdam.nl

 

Wij zullen je vraag dan zo snel mogelijk beantwoorden!

Wat is een buurtbudget?

Met het buurtbudget kunnen bewoners, ondernemers en organisaties plannen indienen die ten goede komen aan de buurt. Daarna worden de plannen getoetst op haalbaarheid. Vervolgens stemmen bewoners van 12 jaar en ouder in Noord op deze plannen. Zo bepalen zij waar het geld aan wordt besteed.

 

Ik ben geen bewoner van stadsdeel Noord, maar wil wel graag een plan insturen. Kan dat?

Ja, dan kan. Iedereen vanaf 12 jaar die in Noord woont of die een sterke binding heeft met Noord mag een plan indienen. De bewoners van dat gebied in stadsdeel Noord bepalen uiteindelijk welke plannen er in hun buurt worden uitgevoerd.

 

Ik weet niet in welk gebied ik woon, waar kan ik dat zien?

U kunt kijken op de plattegrond in welk gebied u woonachtig bent.

 

Ik ben niet zo handig met computers. Kan ik mijn plan op een andere manier indienen?

Als u het lastig vindt om een plan in te dienen, kom dan vooral naar de bijeenkomsten. Komt dit niet uit of heeft u ze gemist, dan kunt u contact opnemen met team buurtbudget Noord via buurtbudgetnoord@amsterdam.nl of bel/WhatsApp met 06 2817 5066.

 

Ik heb een plan ingediend, maar ik wil mijn plan graag wijzigen. Kan dat?

U kunt uw plan aanpassen zolang de planindienfase loopt. U moet hiervoor ingelogd zijn met het e-mailadres waarmee u uw plan heeft ingestuurd.

Lukt het niet mail dan naar buurtbudgetnoord@amsterdam.nl en dan helpen we u graag verder.

 

Hoe kan ik mijn ingediende plan delen, bijvoorbeeld op mijn Facebookpagina, Twitter, Whatsapp?

Op uw planpagina vindt u rechts bovenaan onder het kopje ‘Deel dit voorstel’ een knop om uw plan te delen via Facebook, Twitter en e-mail. U kunt natuurlijk ook de URL van uw planpagina kopiëren uit de adresbalk van uw internet browser, en deze zelf delen met uw buurtgenoten.

 

Ik heb me vergist en wil mijn mening veranderen. Kan ik mijn stem en argument nog veranderen?

Ja, dat kan. Door opnieuw op de stemknop ‘voor’ of ‘tegen’ (de like button) te klikken, kunt u uw like aanpassen of ongedaan maken. Nadat u een argument geplaatst heeft, kunt u deze wijzigen of verwijderen via de iconen in de rechter bovenhoek.

 

Wat gaat er gebeuren na de plan indienperiode?

Alle plannen worden getoetst op haalbaarheid door het stadsdeel. Dit kan gevolgen hebben voor uw plan. U krijgt de mogelijkheid om uw plan aan te passen als dit nodig is. Daarna komen alle haalbare plannen opnieuw op de website. Alle bewoners van 12 jaar en ouder in Noord ontvangen een stemcode per post om te stemmen op de website. Daarmee kunnen bewoners maximaal 5 favoriete plannen kiezen in hun eigen gebied. Zo bepalen de bewoners van Noord welke plannen worden gekozen. De gekozen plannen vervolgens uitgevoerd. Bekijk ook de tijdlijn op de homepage.

 

Mijn plan is gekozen. Hoe komt het bedrag op mijn rekening te staan?

Als uw plan gekozen is dan moet u alsnog het bedrag aanvragen via het Subsidiebureau. Mocht u vragen hebben over het aanvragen kunt u deze stellen via subsidie@amsterdam.nl. Deze aanvraag moet u indienen om het bedrag op uw rekening te krijgen. Als het plan via afdelingen binnen de gemeente wordt uitgevoerd hoeft u uiteraard geen aanvraag in te dienen.

 

Hoe veilig is deze site?

De gemeente neemt beveiligingsmaatregelen om misbruik van en ongeautoriseerde toegang tot persoonsgegevens te beperken.

Meer weten over privacy en beveiliging van persoonsgegevens? Lees dan onze privacyverklaring.

 

De site werkt niet. Waar moet ik dit melden?

Vervelend dat u problemen ondervindt met de site. We willen dit zo snel mogelijk oplossen. Mail naar buurtbudgetnoord@amsterdam.nl. Vertel kort waar het mis gaat (welke stap in het proces) met, indien mogelijk, een screenshot van de foutmelding/de pagina. Vertel ook op welk apparaat dit gebeurt (computer, tablet of telefoon) en in welke internet browser (chrome, internet explorer, firefox, safari, etc). Hoe vollediger u uw probleem omschrijft, hoe sneller we u kunnen helpen.

Login om verder te gaan

Hou mij op de hoogte




Geef mij een nieuwe code

Annuleren